23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Coops salg af økologi stiger markant i landområderne

Dagli'Brugsen sender nu en tilbudsavis på gaden med kun økologiske varer.

Med en stigning i salget af økologiske dagligvarer på mere end 20 procent i Dagli’- og LokalBrugsen har økologien fået et gennembrud uden for de større byer i Danmark.

Det skriver Coop i en pressemeddelelse.

Hidtil har de mindre byer haltet efter udviklingen i især København og Aarhus.

- Økologi er ikke længere et storbyfænomen, og derfor begynder vi nu at bruge mange flere kræfter på økologiske varer i vores butikker og i vores markedsføring, siger kædedirektør Jesper K. Andersen.

I denne uge har kæden for første gang i sin historie en tilbudsavis, der udelukkende består af økologiske varer, herunder varer, der aldrig tidligere har kunnet sælges i landbutikkerne, som eksempelvis økologisk vin, øl og kød.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web03